Kuvancı, Muhammet BahadırYıldırım, Furkan ErayKemaloğlu, İzzet Efe2022-04-012022-04-012021http://hdl.handle.net/11693/78048Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2021.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 23-24).Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de alışveriş merkezleri son otuz yılda yaygınlaştı. Türkiye’nin başkenti Ankara’da 1990’lı yıllarda pek çok alışveriş merkezi kuruldu. Bunlardan biri de Ankuva alışveriş merkezidir. Avrupa standartlarına göre Ankuva küçük alışveriş merkezi sınıfındadır. Fakat kurulduğu dönemde şehirde fazlasıyla rağbet görmüştür. Çevresindeki iş yeri çalışanları ve üniversite öğrencilerinden ziyade dönemin ünlüleri, iş adamları, sanatçıları ve niceleri için ilgi odağı olmuştur. Gün geçtikçe çevrede alışveriş merkezlerinin sayısının artmasıyla müşteri profilinde bazı değişiklikler olmuştur. Rakiplerin çoğalmasından dolayı pasta bölünmüş, müşteri sayısında da ciddi azalmalar olmuştur. Ankuva yönetiminde çok başlılık olması ve yönetimin sorunlara fazla ilgi göstermemesi nedeniyle Ankuva dönemin gerisinde kalmış ve çağa yeterince ayak uyduramamıştır. Günümüzde civardaki pek çok öğrenci, iş yeri, devlet dairesi ve aileler için hâlâ önemli bir merkezdir. Eskisi kadar olmasa da iç taraftaki dükkanlar, dış taraftaki kafeler ve bodrum katındaki eğlence merkezi her gün sayısız müşteriye kapılarını açmaya devam etmektedir.The shopping centers have become widespread in the last thirty years in Turkey as well as in the rest of the world. In the 1990s, many shopping centers were established in Ankara, the capital of Turkey. One of them is Ankuva shopping center. According to European standards, Ankuva is in the small shopping center class. But when it was founded, it was very popular in the city. It became the focus of attention for the celebrities, businessmen, artists and many others of the period rather than the workplace employees and university students around it. There have been some changes in the customer profile with the increase in the number of shopping centers in the surrounding area day by day. Due to the increase in competitors, the cake was divided and the number of customers decreased significantly. Due to the multi-headedness in the management of Ankuva and the lack of interest in the problems of the management, Ankuva lagged behind the period and could not keep up with the times. Today, it is still an important center for many students, businesses, government offices and families in the surrounding area. Although not as much as before, the shops inside, cafes outside and the entertainment center in the basement continue to open their doors to countless customers every day.24 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Ankuva alışveriş merkezinin özellikleri ve bulunduğu çevredeki alışveriş kültürüne etkileriStudent ProjectSPB3902