Bağcı, Atay2025-07-102025-07-102025-062025-07-04https://hdl.handle.net/11693/117369Cataloged from PDF version of article.Includes bibliographical references (leaves 66-67).This paper examines Claude Debussy’s “Prélude à l’après-midi d’un Faune” from an orchestra conductor’s perspective and gives pointers on how to conduct the music based on the analysis of the score. In the first chapter a short biography of Debussy is presented and background information on the Prélude is given. The second chapter examines the formal outline of the piece, breaking it down into sections and segments; and lays out its harmonic and textural structure. The third chapter builds a segment-based template based on the second chapter’s analysis, and provides a measure-by-measure “conducting grammar“ of the piece.Bu tez Claude Debussy’nin “Prélude à l’après-midi d’un Faune” adlı eserini bir orkestra şefinin gözünden inceler ve eseri yönetmek için yönergeler sunar. Birinci bölümde Debussy’nin kısa bir biyografisi verilir ve Prélude hakkında arka plan bilgileri sunulur. İkinci bölümde eser detaylı olarak analiz edilir: form yapısı incelenir, kısımlara ve kesitlere bölünüp armonik ve dokusal yapısı açıklanır. Üçüncü bölüm, ikinci bölümdeki analizi temel alan bir şablon ile eserin “şeflik gramerini” kesitler bazında ölçü ölçü oluşturur.vii, 77 leaves : charts ; 30 cm.EnglishDebussyFaunMallarméSymbolismConductingAnalysis of Debussy’s L'après-midi d’un Faune in terms of conducting techniqueDebussy’nin L’après-mıdı d’un Faune adlı eserinin şeflik tekniği açısından analiziThesisB163095