Dönmez, Can UmutŞen, SedatTopsakal, DidehanTorun, Çisem BuseYılmaz, İlayda2024-01-312024-01-312023https://hdl.handle.net/11693/114146This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2023.Includes bibliographical references (pages 22-23).Nafi Atuf Kansu, Türk milli eğitim sistemine önemli katkılarda bulunan bir eğitimci, siyasetçi ve yazar olarak öne çıkmaktadır. Bu çalışma, Kansu'nun hayatını, eğitimdeki etkileyici rolünü ve eğitim felsefesini incelemeyi amaçlamaktadır. Kansu'nun çocukluk yıllarından, kariyerine ve üstlendiği önemli rollere kadar ayrıntıyla incelenmiştir. Kansu’nun eğitimdeki liderliği, pedagojik yaklaşımları ve eğitim politikalarındaki etkisi, Türkiye Cumhuriyeti'nin eğitim tarihinde önemli bir dönemi temsil etmektedir. Kansu cumhuriyet öncesi ve sonrası yaptığı çalışmalar, Türk Maarif Cemiyeti kurucuları arasında yer alması, yazdığı Pedagoji Tarihi eseri ile eğitim tarihinde büyük bir etki yaratması Türk milli eğitim sistemine katkılarının sadece bir kaçıdır. Onun vizyoner bakış açısı, öğrencilere yönelik özgün metodları ve eğitim reformları, Türk gençliğinin yetişmesinde ve milli eğitim sisteminin temelinin atılmasında önemli bir rol oynamıştır.Nafi Atuf Kansu stands out as an educator, politician and writer who made significant contributions to the Turkish national education system. This study aims to examine Kansu's life, his influential role in education and his philosophy of education. Kansu's childhood years, his career and the important roles he assumed are analyzed in detail. Kansu's leadership in education, his pedagogical approaches and his influence on educational policies represent an important period in the history of education in the Republic of Turkey. Kansu's work before and after the republic, being one of the founders of the Turkish Education Society, and making a great impact on the history of education with his work History of Pedagogy are just a few of his contributions to the Turkish national education system. His visionary perspective, original methods for students and educational reforms played an important role in raising Turkish youth and laying the foundation of the national education system.25 pages.TurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Nafi Atuf KansuMilli EğitimTürk Milli Eğitim SistemiEğitimciYazarKansu AilesiNational EducationTurkish National Education SystemEducatorAuthorKansu FamilyNafi Atuf Kansu’ nun hayatı ve Milli Eğitim Sistemine katkılarıStudent ProjectSPB4552