Can, TolgaDuygulu, Pınar2016-02-082016-02-082007-06http://hdl.handle.net/11693/27014Date of Conference: 11-13 June 2007Conference name: IEEE 15th Signal Processing and Communications Applications, 2007Reklamlar ürünün tanıtımında önemli bir yoldur. Reklamların takibi pazarlamada çok önemli olsa da bu işi elle yapmak çok zaman gerektiren ve hataya çok açık bir iştir. Bu çalışmada, TV yayınlarında reklamların belirlenmesi ve takip edilmesine yönelik yeni bir yöntem sunulmaktadır. Logo belirleme yöntemi kullanılarak reklamlar %90’nın üzerinde doğruluk derecesiyle sınıflandırılabilmektedir. Bu sınıflandırmanın ardından reklamlar tekrar eden sıralılar belirlenerek takip edilebilmektedir. Bunların bir sonucu olarak reklamların takibi için değerli istatistikler elde edilebimektedir. Advertising is a powerful tool for promoting the products. Tracking of the commercials is important for planning marketing but performing this process manually is time consuming and error prone. In this study, we propose a method to detect and track commercials in news broadcasts. We classify the commercials with recall and precision values over 90% with a logo detection method. Then, we track the commercials by detecting repeating commercial sequences. Finally, valuable statistics are produced for monitoring the advertisement activities.TurkishReklamların belirlenmesi ve takibiDetection and tracking of TV commercialsConference Paper10.1109/SIU.2007.4298593