Elçik, ZeynepDeğimli, DuruŞenol, Barış BilginAkay, SelenMuratoğlu, Burcu2019-05-232019-05-232018http://hdl.handle.net/11693/51849Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2018.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (page 25).1960 – 1990 yılları arasındaki 30 yıllık süreçte 71 Muhtırası’nın ve değişen siyasi ortamın da etkisiyle ve zamanla artan okullarla yaşadığı etkileşimlerle değişip şekillenen Haydarpaşa Lisesi’nin öğretmen ve öğrenci profili, verdiği eğitim düzeyi ve öğrencilerine sağladığı sosyal imkanlar, öğrencilerin okulda karşılaştıkları siyasi durumlar ve mezunlarının okula dair hatırladıkları, okula bağlılıkları incelenmiştir. Bu araştırma kapsamında, içerisinde okulun şimdiki idarecilerinin de bulunduğu 1960 – 1990 yılları arasında okulda yatılı veya gündüzlü olarak okumuş öğrencilerle görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelere ek olarak, o dönemde okulda çıkarılmış olan dergiler ve yıllıklardan; okulun ve Mezunlar Derneği’nin internet sitelerinden yararlanılmıştır.The 30 – year period between 1960 – 1990, effected and shaped by the 71 Memorandum and the changing political environment of Turkey, and the interactions with the increasing number of schools nearby, the profile of the teachers and the students, the changes in the quality of the education and extra – curricular activities provided in Haydarpaşa High School, the political issues the students have encountered with while in school, and the perception and the loyalty of the graduates to the school are inspected to understand the changes in Haydarpaşa High school. During the research, in addition to the interviews with the graduates who have graduated between 1960 – 1990, the magazines and the yearbooks published in Haydarpaşa High School during 1960 – 1990 time period, and both the school’s and the alumni association’s webpages are used.54 pages.TurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Haydarpaşa LisesiPilav GünüMezunlar DerneğiİdeolojiSağ – Sol AyrımıHaydarpaşa Lisesi’nin Tarihi ve Yeni BinalarıHaydarpaşa High School“Pilav Günü” the Annual Meetings of the GraduatesAlumni AssociationİdeologyRight Wing – Left Wing ConflictHistorical and New Buildings of the Haydarpaşa High SchoolEMİROĞLU HIST 200-5/3 2018-19Haydarpaşa Lisesi'nin 1960-1990 yılları arası tarihiStudent ProjectSPB2537