Arısan, ArdaSöylemezo, BerkayŞevik, DilaraYıldız, YiğitAslan, Yusuf2023-08-052023-08-052023https://hdl.handle.net/11693/112590This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2023.Includes bibliographical references (pages 18).Bu makale, Türkiye’de 1980’lerden itibaren İslami müziğin modernleşme sürecini incelemektedir. İslami hareketin yükselişiyle birlikte, İslami müzik de dönüşüm geçirmiş ve farklı dönemlerden geçmiştir. Geleneksel İslami müzik formları, Batı müziğiyle birleştirilerek yeni bir tarz oluşturulmuştur. Grup Yeniçağ, bu modernleşme sürecinde öne çıkan gruplardan birisi olmuştur. Makalede, Grup Yeniçağ üyesi Ferhat Özgür Kale ile yapılan bir görüşme üzerine, Türkiye’de İslami müziğin modernleşme serüveni, dönemin özellikleri ve önemli aktörleri, modernleşmiş İslami müziğin toplumdaki yeri, akımın ve Türkiye’de geleneksel İslami müziğin tarihsel süreci ele alınmaktadır.This article examines the modernization process of Islamic music in Turkey since the 1980s. With the rise of the Islamic movement, Islamic music has undergone transformations and experienced different periods. Traditional Islamic music forms have been combined with Western music to create a new style. Grup Yeniçağ is one of the best examples of this modernized style. Based on an interview with Ferhat Özgür Kale, a member of Grup Yeniçağ, this article explores the journey of modernizing Islamic music in Turkey, including the characteristics and key actors of the era, the societal reception of modernized Islamic music, and the historical progression of both the transition and the traditional Islamic music itself.18 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeGeleneksel İslami müzikGrup YeniçağModernleşmeYeşil popTraditional Islamic musicModernization1980’lerden itibaren İslami müzik ve İslami müziğin modernleşmesi: Grup YeniçağStudent ProjectSPB4337