Bahşi, ElaKaya, UtkuKöroğlu, EgemenUygur, EceYıldız, Altay2025-07-032025-07-032025https://hdl.handle.net/11693/117350This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2025.Includes bibliographical references (page 26).Kütahya Öğretmen Okulu, 1954'te Köy Enstitülerinin kapatılmasıyla kurulmuş ve Türk eğitim sisteminde önemli bir rol oynamıştır. Bu çalışmada, okulun eğitim anlayışı, fiziksel yapısı, öğrenci seçim kriterleri ve müfredatı incelenmiştir. Teorik eğitimin yanı sıra pratik eğitim ve staj uygulamalarına ağırlık verilerek öğretmen adaylarının mesleki gelişimi desteklenmiştir. Eski öğrencilerden Metin Ulusoy ve Bedriye Demirbaş ile yapılan görüşmelere dayanan araştırma, öğrencilerin dersler, sosyal aktiviteler ve köy gözlemleriyle kapsamlı bir deneyim kazandığını ortaya koymuştur. Çalışma, okulun eğitim modeli ve öğretmen yetiştirme yöntemlerini değerlendirmektedir.Following the dissolution of the Village Institutes, the Kütahya Teachers' School was founded in 1954 and was a significant part of the Turkish educational system. This study looked at the curriculum, student selecting procedures, physical layout, and pedagogical philosophy of the institution. The professional development of teacher candidates was supported by the emphasis on internships and practical education in addition to theoretical instruction. According to the study, which was based on interviews with former pupils Bedriye Demirbaş and Metin Ulusoy, students obtained a great deal of experience through social activities, lessons, and village observations. The study assesses the teacher preparation programs and the school's instructional model.63 pages.TurkishCC BY-NC-ND (Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International)https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Öğretmen okullarıKütahya öğretmen okuluKöy enstitüleriTürk eğitim sistemi müfredatıÖğretmen yetiştirme yöntemleriMetin UlusoyBedriye DemirbaşTeacher training schoolsKütahya teacher schoolVillage ınstitutes (köy enstitüleri)Turkish education system’s curriculumTeacher training methodsEğitimin değiştirdiği hayatlar: 1960’lı yıllarda Kütahya öğretmen okuluStudent ProjectSPB5306