Demirkaya, AlperenKılıç, AslıSıdar, BaşarGül, Efe BarışAydın, Mertkan2024-07-092024-07-092024https://hdl.handle.net/11693/115316This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 16-17).Ankara : İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2024.Bu makale Türkiye'nin eğitiminin gelişmesinde önemli katkılarda bulunan Erol Üçer'in hayatı, vizyonu ve etkisi üzerine bir inceleme sunmaktadır. Makale, Üçer'in kimliği, eğitim vizyonu ve bu vizyonu nasıl desteklediği konularına odaklanarak başlamaktadır. Ardından, ALEV'in kuruluş süreci ve amacı ele alınmakta, Üçer'in vakıf içinde ve dışında yaptığı eğitim faaliyetleri incelenmektedir. Bununla birlikte ALEV'in kuruluş dönemindeki AAL’in durumu ve vakfın nasıl destek topladığı konuları da ele alınmaktadır. Makalenin son kısımlarında, Erol Üçer'in vefatının ardından ALEV'in geleceği ve bugünkü durumu değerlendirilmektedir. Bu araştırma Erol Üçer'in eğitimdeki önemli katkılarını ve mirasını derinlemesine inceleyerek, onun etkisini ve mirasının günümüzdeki eğitim ortamındaki yansımalarını vurgular.This article provides an examination of the life, vision, and impact of Erol Üçer, who made significant contributions to the development of education in Türkiye. The article begins with Üçer's identity, educational vision, and how he supported this vision. Following this, the establishment process and purpose of the ALEV are discussed, along with Üçer's educational activities within and outside the foundation. Additionally, the article addresses the state of AAL during ALEV's founding period and how the foundation gathered support. In the final sections, the future and status of ALEV are evaluated following Erol Üçer's passing. This research delves into Üçer's contributions and legacy in education, emphasizing his influence and the reflections of his legacy in today's educational environment.17 pagestrCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeErol ÜçerEğitimAtatürk Lisesi Eğitim VakfıVizyonEducationAnkara Atatürk Highschool FoundationVisionBir eğitim gönüllüsü: Erol ÜçerStudent ProjectSPB4881