Uyanık, S.2016-02-082016-02-0820061300-3984http://hdl.handle.net/11693/23635Geleneği kullanan kitle iletişim araçları bir kültür endüstrisi haline dönüştürülmekte ve kültüre ait değerler metalaştınlmaktadır. Kültüre ait motif, ritüel ve gelenek gibi değerlerin kullanıldığı iletişim yöntemlerinden biri de reklamlardır. Modem endüstriyel dünya ve bu dünya içinde yer alan gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelere ait bir olgu olarak karşımıza çıkan reklamlar, bir ürüne karşı talebi artırabilmek için fiyat, ürün kalitesi gibi değişkenlerin yanında halkın din, inanç, gelenek gibi değerlerle olan ilişkisini de hedef almaktadır. Bu çalışmada da reklamlarda kültüre ait unsurların nasıl kullanıldığı, bu tür reklamların toplum üzerindeki etkileri ve bu etkilerin doğurduğu sonuçlar Kent’in dinî bayramlar döneminde televizyonda yayınlanan reklam filmi ele alınarak incelenecektir.Mass communication tools which use tradition have been transformed into a cultural industry and the values belonging to culture have been materialized. One of the communication systems in which values such as cultural motifs, rituals and traditions are used is advertising. Advertisements, which are a fact of modern industrial society, target the relationship between traditions, beliefs, religion and other values alongside other variables like product price and quality in order to increase the demand for a product. In this article, how cultural factors are used, what type of effects these advertisements have on society and by taking Kent's advertisement which is broadcast in the Bayram periods, and the result of these effects will be analyzed.Turkish; EnglishAdvertisementBayramIndustrial cultureMerchandiseRitualTraditionMetaRitüelReklamKültür endüstrisiBayramGelenekMetalaştırılan kültürMaterialized cultureArticle2146-8087