Çağlar, Arda AlpAkman, Damla GülDönmez, Elif CemreDemir, Elif NurSivri, Nisa2023-03-092023-03-092022http://hdl.handle.net/11693/112194This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (page 15).Bu çalışmanın amacı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinin 1980 yılı öncesi tarihini, 1980 yılı sonrası YÖK’ün, 12 Eylül askeri darbesinin ve 68 Kuşağının üniversitenin üzerinde oluşturduğu etkileri ve mimarlık fakültesini detaylı bir şekilde araştırmaktır. Bu araştırmanın ana kaynaklarını hem lisans eğitimlerini hem de yüksek lisanslarını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesinde tamamlamış olan akademisyenler ve üniversitenin akademik kadrosunda yer almış kişiler tarafından yazılmış basılı kaynaklardır. Yaptığımız görüşmelerde öğretim görevlilerinin deneyimleri ve araştırmaları sayesinde üniversitenin eğitim anlayışında oluşan değişiklikler, akademik kadronun özellikleri gibi konularda birincil kaynaktan bilgi edindik. Bu görüşmeler de yaptığımız çalışmayı, bu konuda araştırma yapmış diğer çalışmalardan ayırmaktadır.The aim of this study is to investigate the history of Mimar Sinan Fine Arts University before 1980, the effects of the YOK, on 12th September, and the protest of 1968 on the university and the faculty of architecture in detail. The main sources of this research are the academics who have completed both their undergraduate and graduate studies at Mimar Sinan Fine Arts University and the literature written by the academic staff of the university. Due to the experiences and research of the lecturers, it is obtained that information from the primary source about the changes in the system of education of the university and the characteristics of the academic staff. These interviews also distinguish our study from other studies researching this subject.15TurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/MSGSÜYÖK12 EylülMimarlık fakültesiEkolMSGSU12th SeptemberFaculty of architectureEcolé1980’den günümüze MSGSÜ VE Mimarlık FakültesiStudent ProjectSPB4282