Çağatay, Aycan NurBüyükburç, CanAkın, DorukYılmaz, Elif NurAba, Heja2022-04-052022-04-052021http://hdl.handle.net/11693/78086Ankara: İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Tarih Bölümü, 2021.This work is a student project of the Department of History, Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences, İhsan Doğramacı Bilkent University.The History of Turkey course (HIST200) is a requirement for all Bilkent undergraduates. It is designed to encourage students to work in groups on projects concerning any topic of their choice that relates to the history of Turkey. It is designed as an interactive course with an emphasis on research and the objective of investigating events, chronologically short historical periods, as well as historic representations. Students from all departments prepare and present final projects for examination by a committee, with 10 projects chosen to receive awards.Includes bibliographical references (pages 23-25).Kitle iletişim araçlarının dünyada yaygınlaşması ile Türkiye’de bu durumun etkilerini hissetmeye başlamıştır. Özellikle 1990’ dan itibaren spor medyası önemli ölçüde değişim ve gelişim göstermiştir. Bu değişim ve gelişime verilebilecek en somut örnekler gazetelerde spor köşelerinin büyük önem kazanması ve spor kanallarının açılması olarak gösterilebilir. Hızla değişen bir spor medyacılığının içinde spor seyircisinin alışkanlıklarının değişmesi de kaçınılmaz olmuştur. Spor medyasındaki değişim ve gelişim sadece seyirci ve spor medyacılığı ile sınırlı kalmayıp meslekteki cinsiyet oranındaki değişimler her geçen yıl devam etmekte ve kadınların spor medyacılığındaki katılım oranı artmaktadır. Spor basınının gelişmesi ve daha geniş kitlelere ulaşması ile spor kulüpleri de bu sayede tanınırlıklarını ve yayın gelirlerini her geçen yıl arttırmaktadırlar.1990 yılından itibaren spor medyasında futbol baskınlığını halkta bulduğu karşılıktan dolayı sürekli bir şekilde sağlamıştır. Bu popülaritenin her geçen yıl artması sonucu spor medyası için futbol ve fanatizm bir reyting ve tiraj olarak önemli bir unsur olmuştur. Meslek hayatı itibari ile kendisini en iyi şekilde ispatlamış olan Erdoğan Arıkan, spor sunuculuğu ve spikerliğinde mevcut konumuna gelene kadar yaşadıklarını ve mesleğin temel ilke prensiplerine değinmiştir.Together with the expansion in the world of mass media in Turkey has started to feel the effects of this situation. Since 1990, sports media has changed and developed considerably such as, the importance of sports columns in newspapers and the opening of sports channels. The change and development in sports media are limited to the audience and sports media, but the differences in the gender ratio in the profession continue increasing with each passing year. With the strengthening of the sports press, they increase their power in sports clubs in direct proportion, and the bond between them is getting stronger every year. Since 1990, it has consistently maintained football dominance in the sports media due to the response it finds in public. As a result of this popularity increasing with each passing year, football and fanaticism have become an essential element for the sports media as a rating and circulation. Erdoğan Arıkan, who has proven himself in the best way as professional life, touched on the profession's fundamental principles and what he lived until he reached his current position in sports hosting and announcement.25 pagesTurkishCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlikeSpor medyasıSpor spikerliğiErdoğan ArıkanFutbolFanatizmSports pressSports announcerFootballFanaticismTürkiye’de spor medyasının duayen ismi: Erdoğan ArıkanStudent ProjectSPB3697