• About
  • Policies
  • What is openaccess
  • Library
  • Contact
Advanced search
      View Item 
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Graduate Schools
      • Graduate School of Education
      • View Item
      •   BUIR Home
      • Scholarly Publications
      • Graduate Schools
      • Graduate School of Education
      • View Item
      JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

      Sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişme konusunda kavramsal değişim metinlerine karşı tutumları

      Thumbnail
      View / Download
      1017.6 Kb
      Author
      Birinci-Konur, K.
      Ayas, Alipaşa
      Date
      2017
      Source Title
      Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
      Print ISSN
      2147-1037
      Publisher
      Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi
      Volume
      18
      Issue
      3
      Pages
      971 - 991
      Language
      Turkish
      Type
      Article
      Item Usage Stats
      25
      views
      108
      downloads
      Abstract
      Kavramsal değişim metinleri, öğrencilerin kavram yanılgılarının ve sebeplerinin neler olduğunu belirten ve bu yanlış kavramaların yetersiz olduğunu örneklerle birlikte açıklayıp ortaya koyan metinlerdir. Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının fiziksel ve kimyasal değişim konusunda kullanılan kavramsal değişim metinlerine karşı tutumlarının belirlenmesidir. Araştırma, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi 2009 yılında Sınıf Öğretmenliği Programı 1.sınıfında öğrenim gören 30 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmişitr. Bu araştırmada deneysel araştırma modelinin kontrol grupsuz son test deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Kavramsal Değişim Metni Tutum Ölçeği (KDMTÖ) kullanılmıştır. Ayrıca kavramsal değişim metinleri ile ilgili öğretmen adaylarının yazılı görüşleri alınmıştır. Veri analizinde öğretmen adaylarının tutum ölçeğindeki her bir maddeye ilişkin ortalama puanları hesaplanmıştır. Yazılı görüşler ise belli kodlar altında sınıflandırılarak nitel olarak değerlendirilmiştir. Çalışmada, tutum ölçeğinden elde edilen bulgular öğretmen adaylarının kavramsal değişim metinlerine karşı tutumlarının oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının yazılı ifadelerinden elde edilen sonuçlar da tutumun bu derece yüksek olmasını destekler niteliktedir
      Keywords
      Kavramsal değişim metinleri
      Tutum
      Fiziksel ve kimyasal değişme
      Permalink
      http://hdl.handle.net/11693/54631
      Collections
      • Graduate School of Education 101
      Show full item record

      Browse

      All of BUIRCommunities & CollectionsTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartmentsThis CollectionTitlesAuthorsAdvisorsBy Issue DateKeywordsTypeDepartments

      My Account

      Login

      Statistics

      View Usage StatisticsView Google Analytics Statistics

      Bilkent University

      If you have trouble accessing this page and need to request an alternate format, contact the site administrator. Phone: (312) 290 1771
      Copyright © Bilkent University - Library IT

      Contact Us | Send Feedback | Off-Campus Access | Admin | Privacy