İnternetin ezber bozan ortamında ve yenilikçi dijital pazarlarda rekabet hukuku eğilimleri
Date
2015Source Title
Rekabet Dergisi
Print ISSN
1302-552X
Publisher
Rekabet Kurumu
Volume
16
Issue
2
Pages
43 - 109
Language
Turkish
Type
ArticleItem Usage Stats
238
views
views
382
downloads
downloads
Abstract
Teşebbüslerin internet ortamındaki faaliyetlerinin hızla yayılmasıyla birlikte, bu
faaliyetlerde, rekabet hukuku ilke ve parametrelerini geleneksel yaklaşım yerine,
daha esnek bir değerlendirmeyle ele alan uygulama yöntemlerini tercih etmenin
doğru olup olmayacağı sorusunun önemi artmıştır.
Bu çalışmada internet ortamı ve dijital platformların özelliklerinin neler olduğu
açıklandıktan sonra Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa Birliği ülkelerindeki
gelişmeler ışığında, şu konular incelenmiştir: (i) Özellikle Google’ın ve
Apple’ın elektronik kitap uygulamaları hakkında açılan soruşturmalarda
rekabet otoritelerinin benimsediği yaklaşım çerçevesinde, teşebbüslerarası
anlaşmalardaki fiyat tespitleri; (ii) Google hakkında yürütülmüş olan iki
soruşturma ışığında, internet ortamında oluşan pazarlarda hâkim durum ve kötüye
kullanılması meselesi; (iii) Google/Motorola Mobility Inc. işlemi bağlamında,
rekabet otoritelerinin, internet ortamında faaliyet gösteren teşebbüslerin
birleşme-devralma işlemleri hakkındaki yaklaşımı. Çalışmanın sonuç kısmında
internet ortamındaki teşebbüs faaliyetleri bakımından rekabet hukukunda gelinen
nokta özetlenmiş ve olası açılımlar hakkında önerilerde bulunulmuştur
Keywords
İnternet ortamıDijital platformlar
Apple
Elektronik kitaplar
Internet
Digital platforms
Apple
E-Books