çocuk radyoculuğunun öncüsü ve bir eğitim yuvası olarak: çocuk Saati

Date
2018
Authors
Kaya, Bilgesu
Haliloğlu, Dilruba Sultan
Balcı, Faruk
Kılıç, İkbal
Pişmiş, Umay
Editor(s)
Advisor
Supervisor
Co-Advisor
Co-Supervisor
Instructor
Source Title
Print ISSN
Electronic ISSN
Publisher
Bilkent University
Volume
Issue
Pages
Language
Turkish
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Series
Turaç Hakalmaz, HIST 200-9 (2018-2019 Fall) ; 5
Abstract

çocuk Saati 1941 yılında Ankara Radyosu’nda kurulan daha sonra 1952’de İzmir Radyosu’nda, 1960’da ise İstanbul Radyosu’nda da açılan ve günümüze kadar varlığını sürdürmüş bir radyo kuruluşudur. Türkiye'deki radyoculuğun ilerlemesi ve çocuk gelişimine olan pozitif etkileriyle çocuk Saati’nin Türkiye radyoculuğunda önemli bir yeri vardır. çocuk Saati üyeleri, yetenekli çocukları seçmek adına düzenlenen sınavlardan geçtikten sonra seslendirme, tiyatro ve teknik konularda çeşitli eğitimler alırlardı. çocuk Saati’nde, seslendirme yapan çocukların disiplinli, sorumluluklarının bilincinde, yaratıcı, çalışkan, ülkesini seven ve kolektif çalışabilen bireyler olmaları hedeflenmiştir. çocuk Saati, sadece üyelerinin gelişimine önem vermekle kalmayıp dinleyici çocukların hayal güçlerinin gelişmesine ve Türkçenin düzgün kullanılmasına da değer vermiştir. çocuk Saati’nde verilen eğitim ve disiplinli çalışma ortamı sayesinde, burada yetişmiş olan çocukların büyüdüklerinde tiyatro, seslendirme ve daha farklı çalışma alanlarında çok başarılı oldukları gözlemlenmiştir.


çocuk Saati is a radio organization which was established in 1941 at Ankara Radio, then at İzmir Radio in 1952 and at Istanbul Radio in 1960. çocuk Saati is notably important due to its positive effects to the development of children and the improvement of Turkish Radio before millennium. After a highly selective and competitive elimination process, children who are selected for çocuk Saati study acting, dubbing and take technical training on how to do radio broadcasting. The aim of çocuk Saati is to teach children discipline, responsibility, creativity and teamwork. Not just the members of the çocuk Saati but also its audience gain a lot from the radio shows since these shows are aimed to improve children’s imagination and Turkish speaking skills. It is observed that children who have attended çocuk Saati have become very successful in their areas of study because of the discipline and education that they have received.

Course
Other identifiers
Book Title
Citation
Published Version (Please cite this version)