Now showing items 1-3 of 3

    • Art museum visitor segments: evidence from Italy on omnivores and highbrow univores 

      Gürel, Eda; Nielsen, A. (Ecole des Hautes Etudes Commerciales, 2019)
      This study segments the various types of art museum visitor using two-step cluster analysis. It goes beyond a simple demographic categorization of visitors and investigates why people visit museums, in particular ...
    • Exploring the visitors’ perceptions and experiences of museums 

      Gürel, Eda; Nielsen, Axel (Springer, Cham, 2018)
      In order to increase visitor numbers and survive in the long run, today’s museums need to understand their visiting publics including cultural tourists. Therefore, this chapter aims to understand various publics, their ...
    • Müze ziyaretçilerinin bölümlendirilmesi: Ankara örneği 

      Gürel, Eda (Sistem Ofset Bas. Yay. San. ve Tic. Ltd. Şti., 2017)
      Bu araştırmanın amacı, kültür turizminin önemli bir unsurunu oluşturan müzelerde, doğru pazarlama stratejilerinin geliştirilebilmesi için, ziyaretçilerin farklılıklarını araştırmaktır. Veri Ankara’da önde gelen beş müzede, ...