Now showing items 1-5 of 5

    • Çağdaş mesnevinin peşinde 

      Tunç, Gökhan (Bilkent University, 2006)
      In this thesis, focusing on Nâzım Hikmet’s (1902-1963) Ferhad ile Şirin (1948) and Sezai Karakoç’s (1933- ) Leylâ ile Mecnun (1980), the two poets’/authors’ interpretation of these traditional love narratives is examined, ...
    • İbrahim Balaban’ın hayatı ve Türk resim sanatına katkıları 

      Yalman, Selin; Dindar, Damla; Çetin, Cansu; Ceylan, Öykü; Öziç, Başak Neşe (Bilkent University, 2021)
      Türkiye’de resim sanatının 2. Dünya Savaşı sonrası gelişimi toplumcu gerçekçilik akımının izlerini taşımaktadır. 1921 yılında doğan İbrahim Balaban ise çeşitli ideolojik çatışmaların ve zorlu savaş koşullarının içinde ...
    • İlk Türk kadın ressam Ayşe Celile Uğuraldım’ın yaşamı ve sanatı 

      Sezginer, Ferit; Şaşmaz, Günsena; Sümer, Selin; Türk, Şilan; Kibar, Şükran (Bilkent University, 2021)
      Bu çalışmada, Celile Hikmet adıyla bilinen Ayşe Celile Uğuraldım’ın meslek olarak seçtiği resim alanındaki çalışmalarının yanı sıra bir sanatçı, anne ve kadın olarak toplumda edindiği yer araştırılmaktadır. Soyunun çoğu ...
    • Kuvâyi Milliye ve Şeyh Bedreddin Destanı'nda halk edebiyatının dönüşümü 

      Akdik, Hazel Melek (Bilkent University, 2011)
      In this thesis, Nâzım Hikmet’s (1902–1963) approach to folk literature as well as his relationship to oral tradition are discussed via a focus on his works Kuvâyi Milliye (1965) and Simavne Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin ...
    • Nazım Hikmet'in sömürgecilik karşıtı şiirlerinde romanlaşma, çok seslilik ve mizah 

      Terzioğlu, Öykü (Bilkent University, 2008)
      This thesis deals with the functioning of the formal and stylistical devices in Nâzım Hikmet’s “novelized” poems, Jokond ile Sİ-YA-U (1929), Benerci Kendini Niçin Öldürdü? (1932) and Taranta-Babu’ya Mektuplar (1935), in ...